13/9/08

Bella del Senyor (1968)

La Leonor Watling i l’Olivier Martínez han presentat al darrer Festival de Cannes una pel.lícula basada en aquesta novel.la . Vull parlar d’ella a veure si us animeu a llegir-la perquè si no després, si veieu la peli, ja no serà el mateix.
Vaig llegir Bella del Senyor fa molt temps i quan la veig a l’estanteria, encara que sigui només per un instant, m’impressiona i recordo com em va afectar aquesta història de dos enamorats, el Solal i l’Ariane. Em va sorprendre també. Una persona molt estimada per mi – i que ja no hi és- em va dir “està molt bé” i com que feia cas de les seues recomancions em vaig anar a comprar el llibre. No tenia cap més referència i mentres l’anava llegint vaig tenir la sensació de què estava davant d’una història única, una gran novel.la.
El Solal i l’Ariane viuen un amor apassionant. Però què passa quan l’amor s’acaba i comença l’avorriment? Quan una passió exultant s’esvaeix i els sentiments inicials han desaparegut i s’han degradat fins un punt que frega l’horror? És tant el que ens fa sentir aquesta novel.la!
Un contrast entre lo sublim i lo més rastrer, entre el cel i l’infern, entre la carn i l’esperit...
La novel.la us està esperant!
Albert Cohen, escriptor nascut a Corfú però que va traslladar-se a Suïssa de ben petit, la va escriure al 1968.

1 comentari:

Una ha dit...

Esta sí que es una de las obras que ha marcado mi vida,me ocurre igual que a tí,miro el libro y me llena de sensaciones.Otra de las que releería sin cansancio.Saludos