6/4/14

El plagi (2014)


 
Potser creureu que amb aquest títol ja sabeu més o menys de què va la novel·la. Jo també m’ho pensava. Que algú copia alguna cosa. Però no. La novel·la de la Sílvia Romero (Barcelona, 1962), premi “El lector de l’Odissea” de l’any passat, va més enllà de la temàtica que el seu títol indica. La Sílvia ens parla també de com les persones repetim o “plagiem” fins a la sacietat les mateixes conductes, els mateixos models per destacar, per triomfar, per ser famosos.
No seríem éssers humans sense el desig, sense l’ambició i així potser és lícit voler ser el millor, voler destacar en la feina o en qualsevol activitat. Ens hi esmercem... però, si a pesar de tot, som una mitjania o les circumstàncies ens són adverses. Com hem d’actuar?
Què estaríem disposats a fer per ser portada dels diaris? Per pertànyer a la memòria de la cultura del nostre país? Per ser considerats com el número u?
La Sílvia ens mostra uns personatges que tenen molt clar quina és la resposta a aquestes preguntes. Personatges, moguts per  la fam de l’èxit, l’egoisme o la gelosia que no tenen massa escrúpols. No és una societat agradable la que ens descriu però no la tenim lluny. Una visió crítica i àcida que la Sílvia situa en dos moments històrics: Passat i present que s’alternen al llarg de la narració fent de la lectura d’aquesta història unes hores entretingudes i a la vegada plenes de reflexió.
Us la recomano!!!
 
 

7 comentaris:

fanal blau ha dit...

Llegirem a la Sílvia!
:)

Sergi ha dit...

Sens dubte, jo no seré mai com la gent que dius que surt en aquest llibre. Segurament per això no arribaré mai enlloc. No sé si tinc ganes que em constatin, per enèsima vegada, que per triomfar cal ser una mica cabró. Prou que ho sé...

Sílvia ha dit...

Gràcies per la ressenya, i celebro de debò que t'hagi agradat. Una abraçada,

kweilan ha dit...

fanal blau.- T'agradarà. Ja ho veuràs. Una abraçada!

XeXu.- Doncs tens raó però també té un plkantejament molt original. Un fil narratiu que t'enganxa i que et fa gaudir de la historia. Una abraçada!!

Sílvia.- És un honor rebre un comentari de l'autora que t'agraeixo profundament. Una abraçada!!!

Gemma Matas Gustems ha dit...

L'altre dia vaig preguntar a La Llar del Llibre d'aquí Sabadell si el tenien i em van dir que sí. El tinc previst per Sant Jordi.

També em va alegrar molt saber que ja tenen a la venda AUTISME, trenquem el silenci amb la poesia, d'autors diversos i que tinc el goig de formar part d'un dels seleccionats.

Com et dic, per Sant Jordi aniré cap allà, me'l compraré, el llegiré i te'l comentaré!

Elfreelang ha dit...

el poso al cove de la llista pendent de llibres per a llegir! gràcies!

kweilan ha dit...

Moltes gràcies pels vostres comentaris. Una abraçada!!!